Subject: FW: Orgaaniliste hapete kasutamine meemesilastel Varroa spp. lesta tõrjumisel
From: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Tue, 2 Jul 2024 12:50:55 +0300

From: Kärt Jaarma <[email-masked]>
Sent: reede, 24. mai 2024 11:57
To: Epp Ülevaino <[email-masked]>
Cc: Anne-Ly Veetamm <[email-masked]>; Olev Kalda
<[email-masked]>
Subject: Orgaaniliste hapete kasutamine meemesilastel Varroa spp. lesta
tõrjumisel

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Rääkisin Pärnus veterinaararstide infopäeval põgusalt, et mesinikel on
mure, et orgaanilisi happeid (nt oblikhape, sipelghape) ei tohi enam
meemesilastel Varroa spp. lesta tõrjumisel kasutada.

Nüüd pöördus üks mesinik PTA poole sama murega ja edastas ka Taani
materjalid (kirjale lisatud), kus on kirjas, miks orgaanilisi happeid ei
ole lubatud enam lesta tõrjumiseks kasutada.

Saadetud materjalide alusel soovin ma teada Ravimiameti arvamust, kas me
peaksime keelama orgaaniliste hapete kasutamise meemesilastel Varroa spp.
lesta tõrjumisel, sest orgaanilised happed ei ole veterinaarravimid?

Lugupidamisega

Kärt Jaarma

Peaspetsialist

Loomatervise ja –heaolu osakond

Põllumajandus- ja Toiduamet
______________________________
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
+372 5693 9141
Väike-Paala 3 / 11415 Tallinn/  <https://pta.agri.ee/>
https://pta.agri.ee/

TÄHELEPANU *** See e-kiri (kaasa arvatud manused) on mõeldud ainult
e-kirja adressaatidele ning võib sisaldada ametialaseks kasutamiseks
ettenähtud teavet. Teavet ei tohi ilma saatja selgelt väljendatud loata
edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele isikutele avaldada. Juhul,
kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, palun teavitage
sellest kohe saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.
ATTENTION *** This e-mail and its attachments may contain official
information. If you are not the intended recipient, please notify the
sender immediately, delete this e-mail and destroy any copies. Any
dissemination or use of this information by a person other than the
intended recipient is unauthorized and may be unlawful.